OUP response to concerns about ‘professora’ definition

EN

"The definition for the Portuguese word ‘professora’ is provided to Google by Oxford University Press. After investigating the secondary definition of the word, the Dictionaries team at Oxford University Press has established that this is a minor, regional slang usage and, in this specific instance, has taken the decision to remove it from the dictionary search results.

Oxford University Press takes an evidence-based approach to the curation of dictionary content, meaning that we often include terms that may be considered slang or offensive. This definition came from an authoritative source and was labelled as regional slang but is not considered familiar or relevant enough to be presented in such a prominent way."

PT-BR

Essa definição é fornecida ao Google pela Oxford University Press. Depois de investigar a segundo significado da palavra 'professora', o time de Dicionários da Oxford University Press estabeleceu que este é uma gíria regional em desuso e, neste caso específico, tomou a decisão de removê-la de seu dicionário para resultados de busca.

A Oxford University Press adota uma abordagem baseada em evidência para a curadoria do conteúdo de dicionários. Isso significa que frequentemente incluímos termos que podem ser considerados gíria ou até mesmo ofensivos. Esta definição veio de uma fonte confiável e foi classificada uma gíria regional, entretanto, não a consideramos popular ou relevante o bastante para que seja mostrada de maneira tão proeminente.